Esszenciális olajok – az illatok ereje, mint „rapid feszültségoldó szerek”

2021.04.03

A legtöbbünknek nincs sem elég ideje, sem elég hajlandósága arra, hogy tegyen a pozitív belső életének kialakulásáért. Még mielőtt magadra vennéd, hidd el, ha nem figyelek magamra, én is ilyen vagyok.

Rohanó világban élünk, ezer és ezer gondolat cikázik a fejünkben, és ez mellett meg még több tennivaló. Tudok mindent. De nem is erről szerettem volna beszélni.

Ha eddig nem is, de most ki merem jelenteni, hogy minden ember, jelentős belső feszültséggel küzd. És itt most nem, mint "betegségről" kell beszélnünk, elég, ha fél percig hallgatod a híreket, máris tele leszel ingerültséggel. Ennek a legnagyobb hátulütője, hogy gyűlik a feszültség benned, a ki nem mondott problémák, ami belső konfliktusokhoz vezet, majd előbb-utóbb valamiféle összeroppanáshoz.

A BoldogLeszek, azért jött létre, hogy a prevencióban segítsen, ugyanis a lelki betegségek nem egyik pillanatról a másikra alakulnak ki, ezért érdemes idejében tenni a megelőzésük érdekében, akkor, amikor a lelki egyensúlyunk még nem billen ki középpontjából.

Rengeteget tanulmányozom, hogy mik azok a "dolgok" / technikák, amik jó irányba befolyásolják gondolatainkat, hangulatunkat. Természetesen ilyenekből, jó néhányat lehet találni, melyeket én is kipróbáltam és alkalmazok, de némelyik időigényes vagy nagy tudatosságot követel, vagy kell hozzá egy hipnotizőr. 😊

Ezért olyan érzékszervhez tartozó lehetőséget kerestem saját magam és klienseim részére, ami a leggyorsabb, legegyszerűbb és hatásos, ami "önműködő", tehát nem kell foglalkozni azzal, hogy mit gondoljunk, mit csináljunk, mennyi időt szánjunk rá. Ez pedig az orrunk; a szaglás.

Az orrunkat használva, a szaglásunk révén módosíthatjuk úgy tudatalatti elménket, hogy az kedvezően nekünk dolgozzon. A tudatalatti befolyásolására, már régóta használunk illatokat / szagokat, van mikor tudatosan, van mikor nem.

  • Parfümök használata (ennek a lényege, hogy a másik fél tudatalattijára hassunk)
  • A citrom illata (ennek hatására megindul a nyál elválasztásunk)
  • Gondolj csak bele, hányszor használod pl. azt a kifejezést egy-egy szituációra, hogy: "itt bűzlik valami", pedig nem is illatra gondolsz
  • És bizonyára használtad már, az: "azt súgja szimatom" kifejezést is, azért mert nagyon sokszor az intuíciónak tulajdonított tapasztalatokért a tudatosan észre sem vett illatok a felelősek...

Természetesen ezt a sort még lehetne folytatni. Sőt, ugye ezt a témát már a reklámipar is kiaknázta. Az illatmarketing, az egyik legperspektivikusabb marketingirányzat a fogyasztói magatartás szempontjából (a friss pékáru illata sokkal hatékonyabban vonzza be a vásárlókat az áruházba, mint bármelyik "látványos" nyomdai reklám. A "top" illatok: a frissen őrölt kávé, a friss pékáru, a sült burgonya, mert a gyerekkori illatok egy életen át elkísérnek minket. Ezekkel az illatokkal való találkozás felnőtt életünkben egyből előidézi a kellemes emlékeinket, pozitív emócióinkat.)

Én is gyakran alkalmazom a konzultációk során a szaglással való együttműködést, ugyanis a relaxált elme nagyon gyorsan és hatékonyan idéz fel illatot / szagot és társít hozzá érzelmeket.

És igen, az érzelmek a kulcs. Ugyanis az érzelmekkel tudsz befolyást gyakorolni, a tudatalatti elmédre. Gondolom te is már rájöttél arra, hogy nem elég csak pozitívan gondolkodni. Ahhoz, hogy a pozitív dolog megjelenjen az életünkben pozitív érzelmeket is kell társítani hozzá, ugyanez fordítva is. Ezért van, hogy az életünkben főként a negatív dolgok, a rossz dolgok vannak jelen, játszanak szerepet, mert a negatív érzelmi tartományban töltjük az időnk jelentős részét (stressz, önértékelési problémák, munkahelyi gondok, anyagi nehézségek, stb), így hiába gondolunk valami pozitív dologra, ha az érzelmeink a negatív tartományban ragadtak.

Az illatokkal, jelen esetben az esszenciális olajokról beszélek; ezt a negatív érzelmi szintet tudod átírni, ami automatikusan a gondolatokat is javítja. Az ember számára a szaglás a legfontosabb információszerzés forrása. Az illatok / szagok azonnali érzelmi reakciót váltanak ki, pszichikailag és fizikailag közvetlenül hatnak szervezetünkre, viselkedésünkre és kedvünkre. Több kutatás adatai is bizonyítják, hogy az emberi érzelem több mint 70% az érzékelhető szagokon, illatokon alapul, s nem azon, amit lát és hall az ember.

Akár hiszünk az aromaterápia hatékonyságában, akár nem, az bizonyított tény, hogy a különféle illatok hatással vannak a testünkre és lelkünkre.

Az esszenciális olajok használatával csökkented a feszültséged, kiépíted a nyugodt hangulatot, visszaszerzed a derűs kedélyállapotod. Ez spirálszerűen fog működni, és nem is biztos, hogy te rögtön észreveszed, viszont a környezeted tuti!

Ahhoz hogy a leghatékonyabban bemutassam a pozitív befolyásolás spirális folyamatát, bemutatom a negatív befolyásolásnak a legtipikusabb példáját a szorongás kialakulását, amit gondolom nagyjából már mindenki ismer:

ITT KEZDŐDIK: látszólag jelentéktelen negatív gondolatok --> fizikai tünetek --> általános rossz közérzet --> negatív gondolatok --> nyugtalanító érzések -->  még több fizikai tünet  --> még rosszabb közérzet --> még több negatív gondolat --> lehangoltság --> érzékelhető fizikai rosszullét --> kontroll elvesztése --> IDE VEZET: extrém szorongási tünetek, kiteljesedett pánikroham

Mint mondtam, a megelőzésben segítek. Ha észrevetted, hogy egy ideje már látszólag jelentéktelen negatív gondolatok gyötörnek, akkor azonnal nyúlj bele a folyamatba, mert a negatív érzelmek szó szerint függővé tudnak tenni minket.

Sok módszer van a szorongás oldására, válaszd ki a neked megfelelőt, vagy nyugodtan keress fel és segítek! Gyakorlatokat tanítok a konzultációk alatt, melyeket tudsz egyedül is alkalmazni, illetve személyre szabott meditációs hanganyagot készítek neked, ezzel is segítve gyorsabb fejlődésed.

DE / VISZONT / HA - ezekre nincs időd vagy kedved:

Próbáld ki az olajozott technikát! 

Az aromamarketing technológiájának segítségével létre lehet hozni érzelmileg komfortos, boldog légkört az ember körül, miközben mit sem sejt erről a befolyásolásról, ugyanis a szagláson keresztül az ember óriási mennyiségű információt érzékel. Ennek nagyobbik része a tudatalattiba jut el, és hatással van kedvére, munkavégző-képességére, viselkedésére.

Ezeknek a jelentőségére figyeltek fel a pszichológusok, és létrejött egy egész ipar, amely az aromarendszerek gyártásával és az élet gyakorlati szférájában való alkalmazásával foglalkozik.

Én személy szerint a dōTERRA® mellett tettem le a voksomat. Ami miatt elnyerte a tetszésemet, hogy nagyon koncentráltak az olajok, ami rendkívül hatékonnyá teszik őket, illetve az egyedülálló kémiai szerkezetnek köszönhetően minden illóolaj különféle előnyökkel jár a felhasználó számára. Fontos volt számomra az is, hogy annyira tiszták az olajak, hogy alkalmasak emberi fogyasztásra is. És nem utolsó sorban, testünk érzelmek és fizikai állapotok egész sorát éli át egyetlen nap alatt, ezek az illóolajok pedig igazodnak hozzá, segíthetnek a boldogság elérése és fenntartása szempontjából.


Az olajokat használhatod a mindennapok egészségügyi problémáinak természetes kezelésére is (fájdalomcsillapítás, immunrendszer támogatása, emésztési panaszok kezelésére, bőrproblémák, hajápolás, stb), és a megfelelően kiválasztott illóolaj vagy illóolaj keverék érzelmi életedet is kiegyensúlyozza.


A megfelelő alkalmazás érdekében felhasználás előtt kérlek tájékozódj, hiszen vannak olajok, amelyeket minden esetben hígítani szükséges, illetve vannak, amelyek nem használhatóak belsőleg!


Nincs más hátra, te is válaszd ki a neked megfelelő illatot! 😉

Megteheted itt:

VAGY, a következő linken be tudsz jelentkezni egy INGYENES online konzultációra, ha bővebb információkat szeretnél kapni az olajokról, kedvezményekről vagy éppen a tagságról: 

Érdekességek, információk, felhasználási javaslatok-területek (a teljesség igénye nélkül):

Levendula: Átható, tiszta és üde illata van, frissít és élénkít. Írásos források szerint az ókori görögök kezdték el először kozmetikumaikban használni: kenőcsöket, szappanokat, fürdővizet illatosítottak vele. A középkorban egyszerre tartották szerelmi bájital alapanyagának és a szűziesség és ártatlanság illatának is. Nagyon sokrétűen felhasználható, nyugtató hatása is van, illetve ehető: édességek, fagylaltok összetevője vagy cukrozva desszertként is fogyasztható.

A narancs illat (mivel feszültségoldó, nyugtató hatása van) segítségével tompítani lehet a fogorvos látogatásával kapcsolatos negatív élményeket.

Nagyon fontos a gyerekkórházban, orvosi rendelőkben lévő kellemetlen gyógyszerszagok semlegesítése, hiszen a kicsik számára még a legmodernebb kórházak látogatása is, komoly stresszel jár. De ez könnyen kikerülhető a karamell és gyümölcs illatok alkalmazásával is. Az illat segítségével, még egy kis ünnepet is előidézhetünk, ha a levegőben karácsonyi fenyő és mandarin illat van.

Sok lehetősége van az aromamarketing alkalmazásának a szolgáltatási szférában is. Az illat segítségével, az idegesítő várakozási időt át lehet alakítani kellemes időtöltéssé. A szolgáltatás típusától függően el lehet érni, hogy a kliens lazítson, vagy éppen fordítva, friss, feldobott kedvű legyen. Vannak illatok, melyeket előnyösebb a bankok várótermeiben, vagy biztosítótársaságoknál alkalmazni. És léteznek olyanok, amelyeket kifejezetten kaszinókban használnak. Vannak Night Club vagy "disco" illatok, amelyek segítenek a lazításban és a táncparketten való felszabadulásban. De azért minden egyes esetben, a helyes illat választása egy kölcsönös és művészi folyamat, amely nemcsak a megrendelést teljesítő céget, hanem a megrendelő céget is érinti.

Az utóbbi időben, egyes cégek érdekeltek a saját cégillat kidolgozásában és alkalmazásában, mely alapján be lehet őket azonosítani. Létrejönnek a "márkaillatok", így a brand (márkás termék, szolgáltatás) már meglévő kommunikációs szintjét lehet bővíteni, vagyis nemcsak színt, logót, stílust és enteriőr megoldásokat lehet nekik kölcsönözni, hanem saját illatot is, amely pont ennek a cégnek a jellegzetessége lesz, megfelel a cég koncepciójának és filozófiájának, elősegíti a kliensekkel és partnerekkel való kommunikáció teljesen új szintre emelését.

Egy cég a belső célok elérésére is használhatja az illatot. Például az alkalmazottak munkatermelékenységére is hathatunk az illatokkal. Reggelente az irodába beengedjük a fitt és energikus illatot, hogy az emberek hamarabb ébredjenek fel. Délután, amikor csökken a munkahatékonyság, az emberek szeretnének lazítani, használhatunk valamilyen dinamikus, élénk aromát, például citrom és alma illatot a cég munkalégkörének helyreállítása érdekében. Ily módon, az illat segítségével "irányítani" lehet az embert, hogy időben megtartsa magas szintű munkaképességet az egész nap folyamán.

Az üzleti tárgyalások lebonyolításához léteznek specifikus illatkompozíciók. Ha azt szeretnénk, hogy az üzleti találkozás folyamán a résztvevők érzelmileg kiegyensúlyozottak legyenek, hogy minél hatékonyabb legyen ez vagy az a döntés elfogadása, olyan illatokat alkalmaznak, amelyek az ember megnyugtatását és koncentrációját elősegítik.

Van, úgy hogy fordítva, egy nagyon fontos, információban gazdag megbeszélésen teljesen álmos közönséggel állunk szembe. Ilyen esetben olyan illatot kell alkalmazni, amely felfrissíti a jelenlévőket. Más példa: ha egy vezérigazgatónak rá kellene beszélnie a részvényeseket új befektetésekre, akkor a saját ékesszólásán, számokon, és diagramokon túl, aromahatást is alkalmazhat.

Marketing célok esetén is kb, végtelen a felsorolás, de pár példa: használhatóak az olajok a szépségiparban, az edzőtermek világában, wellness és masszázs területén, hotelek és szállodák esetében, illetve divat és kiskereskedelemben. Legyen szó bármilyen üzletről, egy finom illat olyan különleges élményt biztosít, amely érzelmi síkon teszi felejthetetlenné az üzletedben töltött időt és segít abban, hogy ügyfeled mindig is emlékezzen, hogy nálad vásárolt.