Business coaching

Kisvállalkozóként, társas vállalkozás tulajdonosaként, ügyvezető igazgatóként érdemes megfontolnia a coachingot ha úgy érzi:

  • Mindent Önnek kell csinálni, ellenőrizni, állandóan el van havazva
  • Nem elég a napi 24 óra a rengeteg teendő elvégzéséhez
  • A gyors változásokat nehezen követi, szükség lenne a stratégia váltásra, minimum a módosítására
  • Nehéz motiválni a kollégákat, és megfelelő munkaerőt találni
  • Nincs kivel megbeszélni az üzleti problémákat, a családja nem tud segíteni ebben
  • Évek óta nem volt nyaralni, ha mégis, a telefonját állandóan ellenőrzi, hátha hívják
  • Már-már kontrollálhatatlanul összefolyik a munka és a magánélet

A business coaching leginkább a munkahelyi teljesítményre fókuszál és a hozzáértés fejlesztésére.

A nagyobb cégeknek belső coachuk van, viszont nem minden vezetés kedveli ezt a fajta módszert, ezért külsősöket szoktak alkalmazni, mivel jobban és más szemszögből lát rá egy független tanácsadói szervezet a cég működésére, stratégiájára. A módszer meghatározott szempontrendszer alapján levezényelt konzultációk sorozata, ahol minden az ügyfél érdekében történik. Az időbeosztását szem előtt tartva, strukturáltan működik.

Minden egyes konzultáció után a tapasztalatokat átbeszélve haladnak az "edzővel" a kijelölt cél felé az ügyfél elképzelései, stratégiája alapján teljesen egyénre szabva. Az elején a célokat fogalmazzák meg, majd az ezeket nehezítő problémákat, akadályokat vesszük célpontba, majd támogatást kap ezen akadályok leküzdésében.

Támogatást kap céljai megvalósításához, támogatást kap önmaga megismeréséhez, így rájön miért is hátráltatta az a bizonyos probléma, amit a beszélgetések végén már nem problémaként, hanem megoldandó vagy megoldható feladatként lát.

A coaching további tevékenysége az is, hogy figyeljen arra, hogy az ügyfél megmaradjon a közösen kijelölt úton, az előre meghatározott célokat szem előtt tartva a saját szempontjai és ideje, valamint lehetőségei szerint végrehajtsa, melyet végig a konzultációk alatt gyakorlatilag észrevétlenül, nyíltan és könnyedén tesz meg.

Business coaching fajtái

  • felsővezetői,
  • középvezetői,
  • csoportos,
  • team.

Felsővezetői coaching

Ezen fajta coach szolgáltatás a felsővezetőknek szól. A cél, hogy a jó működést még jobbá tegye, növelje a hatékonyságot. A coach, az ügyfél kiemelkedően jó tulajdonságaira épít. Kiemeli az asszertív kommunikáció szükségességét és a csoporttámogatás fontosságát.

A business executive coaching részei többek közt:

  • pszichológiai alapismeretek,
  • stressz-kezelés,
  • szervezetműködési alapelvek,
  • hatalom,
  • vezetői modellek,
  • szervezetfejlesztés,
  • motiváció,
  • önismeret,
  • értő figyelem,
  • célkitűzés,
  • kommunikációfejlesztés,
  • karrier,
  • döntéshozatal hatékonyság növelés

A felsővezetői, executive coaching a legfelsőbb pozícióban lévőket segíti olyan speciális problémák kezelésében, melyekben egyedül kell dönteniük. A képzés segíti jobban átlátni problémájukat, tisztábban, több szempontból elemezve tudnak adekvát döntést hozni.

Középvezetői coaching

Olyan ügyfeleknek szól, akik a meglévő, bevált/vagy nem bevált/ stratégiát szeretnék újragondolni, átütemezni, vagy átírni és a coaching védett keretei között tesztelni.

Csoportos coaching

Ennek esetében különböző területek/cégek képviselői gyűlnek össze és a coach moderálásával megbeszélik tapasztalataikat, problémájukat, tanácsot és ötletet adnak egymásnak, véleményt cserélnek. Kitűnő lehetőség a csapatépítésre.

Team coaching

Akkor lép életbe, mikor egy konkrét feladat megoldásához kell megfelelő segítséget kapniuk a tagoknak. Használható, amennyiben megváltozik a vezetői team, új ötletek, új tartalékok kiaknázásakor, helyes, ideális megoldások keresésénél.

Prezentáció